Dah, tak pening kepala lagi

Selamat tinggal...

Dua minggu lepas dok jalan-jalan tengok kereta. Gi proton, gi perodua. Proton nampak lawa. Tapi Perodua tetap pilihan aku. Cadang nak amik Bezza.

Macam tuh lah sindrom yang datang kalau kereta lama habis bayar. 

Dulu tolak kereta kancil nak beli Myvi ni aku kena to-up lagi bayar kat finance sebab kancil aku baru 3 tahun. Tolak kereta still tak leh cover hutang lagi. Dekat RM4k jugak ooo aku bayar cover loan kereta kancil aku tuh. Nak pakai Myvi punya pasal.

Balik semula cerita aku g kedai kereta, akhirnya setelah tolak, tambah, darab dan bahagi, aku dah buat keputusan untuk cancel beli kereta baru. So Perodua Bezza selamat tinggal. 
Huk Huk Huk.

Tanya kedai tolak kereta rendah benar diorg amik kereta Myvi aku. Aku jaga baikkk kereta ni. Millage rendah. Servis ikut masa n kat Perodua lagi. Apa-apa spare part semua aku tukar kat Perodua. So dah tentu lah genuine kan?

Bila fikir-fikir macam sayang plak nak jual Myvi aku tuh. Banyak berjasa n aku pun jaga baikkk kereta tuh. So kita pakai jerlah kereta selagi boleh pakai. Duit bayar kereta tuh meh ler kita simpan. Mudah-mudahan dapat beli kereta cash ke takpun dapat buat down payment besar ke.

Macam plan aku dalam entry ni. Duit tabung nak beli iPhone 7
Gigih tau simpan. So mana tau nanti boleh buat camni gak untuk beli kereta baru.
Huhuhu

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat